Slow jogging w Warszawie. Czym jest i dlaczego warto z niego skorzystać?

Slow joggingSlow jogging, czyli wolne bieganie, to rewelacyjny sposób na zgubienie zbędnych kilogramów, wzmocnienie mięśni i poprawę samopoczucia. W warszawskim Ogrodzie Chińskim aż do 29 grudnia 2019 r. obywać się będą niedzielne zajęcia slow joggingu, z których może skorzystać każdy, niezależnie od wieku.

Czym jest slow jogging?

Ideą slow joggingu jest korzystanie z aktywności fizycznej bez ryzyka kontuzji, nadmiernego zmęczenia czy przeciążenia stawów i mięśni. Slow jogging jest to bowiem bardzo wolne bieganie, które przynosi wymierne zdrowotne korzyści, a jednocześnie nie forsuje zbytnio ciała. Został on zapoczątkowany przez Hiroaki Tanaka, japońskiego profesora nauk medycznych. Slow jogging polega na wolnym bieganiu w tempie, które pozwoli w trakcie biegu na swobodną rozmowę, bez łapania zadyszki. W Japoni określa się to mianem tempa "Niko Niko", co w dosłownym tłumaczeniu z języka japońskiego oznacza uśmiech.

Ciekawe wydarzenia w Łazienkach: slow jogging w Ogrodzie Chińskim

W każdą niedzielę o godzinie 9 rano, w warszawskim Ogrodzie Chińskim, odbywać się będą zajęcia ze slow joggingu (https://www.lazienki-krolewskie.pl/pl/wydarzenia). Udział w zajęciach może wziąć każdy, ale w szczególności poleca się go osobom, które chciałyby poprawić swoją technikę biegania bądź rozpocząć swoją przygodę z bieganiem. Aktywność rewelacyjnie sprawdzi się również jako przygotowanie ciała do większego wysiłku, np. po niedawno przebytej kontuzji czy chorobie, która uniemożliwiła regularny trening. Spokojny trucht po malowniczych ogrodowych alejkach będzie prowadzony przez wykwalifikowanych instruktorów. Godzinne zajęcia w każdą niedzielę (aż do 29 grudnia) rozpoczynać będą się przy wejściowej bramie do Ogrodu Chińskiego, od ul. Agrykola.

Dlaczego warto skorzystać z zajęć slow joggingu?

Spokojne bieganie to sposób na poprawę wydolności organizmu, a także spalenie kalorii. Slow jogging, przez to, że jest to wolna i spokojna aktywność, nie forsuje ciała i nie naraża przez to na różnego rodzaju kontuzje, występowanie zakwasów następnego dnia czy przemęczenie. Rewelacyjnie sprawdza się u osób w każdym wieku, zwłaszcza osób starszych, które z racji wieku boją się podejmować wszelakich aktywności w obawie o stawy. Dodatkowo regularne wolne bieganie przeciwdziała otyłości, chorobom krążenia, cukrzycy, nadciśnieniu czy osteoporozie. Podczas biegu spala się dwa razy więcej kalorii niż podczas zwykłego chodzenia. Wspólny slow jogging po Łazienkach Królewskich to również sposób na miłe spędzenia czasu, naładowanie się pozytywną energią, zrelaksowanie się czy poznania nowych ludzi.

Ocena: 5.0

Komentarze